2020ko urriaren 22a

 Irudien garrantziaz mintzo bagara lotura ikusi dezaket hizkuntza plastiko eta ikusizkoaren inguruko lanketarekin. Iruditzen zait ikasgaiak berak eta gaiak badaukala halako mezu ezkutu bat. Ez dakit oraindik nola ongi definitu baina hizkuntza eliptiko horrekin lotzen dut. Irudiak egon daitezke esanahiz beteta, izan daitezke oso esanguratsuak eta konektatu dezakete gaitasun kognitibo eta eduki akademikoekin, esate baterako. Edo, bestalde, izan daitezke apaingarri hutsak.

Noski, lehen irudi mota askoz hurbilago egonen da ikaslea hunkituko duen horretaz, esanguratsua izango den irudiaz finean. Oraintxe hasia naiz igartzen irudien gaitasuna nolakoa den, zeinen botere handia gordetzen den horiengan.

Oso esanguratsua iruditzen zait ikus-entzunezko edukien kontsumitzaile hutsak izatetik aldentzearen ideia eta egia da horretarako jolas dramatikoek eskaintzen dizkiguten abagune eta aukerak oso interesgarriak direla haur-hezkuntzari begira.

Tesiak proposatzen duen bidearekin bat egiten dut bete-betean eta, are gehiago, beste zenbait gairekiko antzekotasunak ikusten ditut. Esate baterako, entzute handiko eztabaidagaia da zenbait drogen legalizazioa, horiek gure inguruan hain hedatuta egonda ere. Horrekin lotuta, drogen inguruko hezkuntza arriskutsutzat ikusten duten ikuspuntuak ugariak dira. Ziurrenik hortik eratorriko da nik jaso izan nuen informazio prebentibo eta zuzendua.

Drogen inguruko hezkuntza duina jasoko badugu, benetan drogen eragina ezagutuko duten gazte kontziente eta formatuak nahi baditugu, ez ditzagun drogak ukatu. Horiek gure inguruan dantzan dabiltza, festa giroan bezala beste hainbat eta hainbat esparrutan. Beste alde batera begiratzeagatik ez dira desagertuko, modu egokian erabiltzen dituen gizartea nahiago dut begiak ixten dituena baino. Erabiltzen jarraituko direla argi baitago.

Antzekoa iruditzen zait ikus-entzunezko zenbaiten kasua ere. Funtsean, ados egongo gara pantailen eraginak kaltegarriak izan daitezkeenaren ideiarekin, baina ezin ditugu pantailak gure ingurutik aldendu. Mundu paralelo batean bizitzea ere ez da horren sanoa izanen. Ongi erabili ditzagun, bilatu alternatiba sendo ezberdinak eta arrazoitu umeekin. Negoziatu, ez inposatu.

Loturen eta sinestesiaren ideia ez zait horren berria egin. Neronek osatu nituen bertso batzuk lehenengo itxialdi hartako denbora libreari esker. Sinestesiaren ideia nerabilen buruan itxuran, hala zenik jakin ere egin gabe. Horiekin bukatzea interesgarria litzatekeela deritzot:

Irakasleak jarritako gaia: Esther Barandiaran eta Maialen Agirresaroberen pieza bat igortzen dizuet gaurkoan.

 

https://www.youtube.com/watch?v=YW0wV742WTc&time_continue=171&feature=emb_title&app=desktop

 

Ea zer iradokitzen dizuen. Utzi gogoari libre.



 


Pigmentuaren soinuak nola

Laztantzen digun azala

Hari-tenkatze baten zapore

Ta ahots baten itzala

Belarritatik labaintzen zaigun

Nota bakoitzak bezala

Tanta bakoitzak paper zurian

Marka bat utzi dezala

 

 

Lehortutako paper zimurra,

Pintzel gogorren usaia,

Tekla askatu osteko bere

Lehengora itzuli nahia,

Inprobisatu den partitura,

Mugatutako paisaia...

Akats bat zer da horrelakotan,

Etena ala jarraia?

 

 


Iruzkinak