Oso esanguratsua iruditzen zait
irakurgai daukagun tesiak iradokitzen duen lehen ziklorako planteamendu sendo
baten falta. Iruditzen zait oso garrantzitsua dela, tesiak egin bezala,
zaintzaren beharra azpimarratzea; are gehiago, hezkuntza-sistema osora zabaldu
beharko genukeela deritzot. Baliteke idazkian planteatutako gaitik irtetea
baina pasadizo bat kontatu nahiko nuke.
Aurreko urteko praktika-aldiko gertaera bat daukat gogoan: nire tutorea zen eskolako hezitzaileak esan zidan ez geundela han fardelak aldatzen eta jolasean egoteko, guri gauzak irakastea zegokigula. Haur horiek testuinguru oso txirotuan hezten zirenez gu ginela haien hezteko eta gauzak ikasteko aukera bakarra.
Batetik, txirotutako geruza sozialenganako
deabrutzea ikusten dut hitz horien atzean. Txiroak dira eta ez dira gai haien
seme-alabei beste zenbait gurasok eskaini diezaieketen heziketa aukera
eskaintzeko. Uste dut diskurtso arriskutsua dela, aporofobiatik hurbil kokatu
nezakeena. Egia den arren, oro har, testuinguru txirotuetako familiek baliabide
akademiko eta kulturalik apenas eskuratu dezaketela; ez ote da egia modu
berean, maila sozioekonomiko altuagoa duten familiek haurrak eduki kognitibo
eta akademikotan itotzeraino murgiltzeko joera badagoela? Hots, zenbaitek,
eskolaz kanpoko jardueren nahas-mahasera bideratzen dituztela haurrak lanetik
itzultzeraino behintzat. Urte batzuk barru agian mingaina zulora sartu beharko
dut baina oraingoz hori kritikatzeko moduan nago. Ez al da egia eguna lanean
pasatzen ez duten guraso edo senideek aukera gehiago dauzkatela haurrei
kalitatezko denbora eskaintzeko? Horrekin ez nuke haien egoeraren gordintasuna
estali nahi, mesedez, ez hala ulertu hitz hauek.
Bestetik, aldiz, zaintza-lanekiko
gutxiespena da ikusten dudana. Maitasunez, goxotasunez eta edertasunez betetako
ibilbidea hasi nahiko nuke eskola batera joaten naizen lehen egunetik. Esan
nezake praktiketan hasia dudala jadanik. Nabarmena iruditu zitzaidan hezitzaile
harengan ikusitako hoztasuna; haurrekiko distantzia markatzen zuen fisikoki
ere.
Saiatu gaitezen oreka bat
mantentzen, zaintzaren beharra ahaztu gabe heziketarako dauzkagun baliabide eta
aukera anitzak ikertzen, deskubritzen, esploratzen. Hain zuzen, haurrek egin
dezaten nahi duguna egin dezagun guk ere. Besterik ez.
Iruzkinak
Argitaratu iruzkina